خدمات شارژ تیوب لیزر Co2

همه چیز درباره شارژ تیوب لیزر Co2

انجام خدمات شارژ تیوب لیزر با گارانتی 2 ماهه

در ایران پادرا

لیزر Co2 یک لیزر پرقدرت است که می‌تواند فلز و سایر مواد سخت را برش دهد. همچنین برای برش پلاستیک، چوب وسایر متریال‌ها استفاده می‌شود. برش لیزری Co2 با استفاده از یک پرتو نور برای برش مواد با گرم کردن آن به طوری که تبخیر می‌شود کار می‌کند. سپس مواد تبخیر شده از سطح در جریانی از گاز یا ذرات مایع خارج می‌شود.

در ادامه ذرات گاز یا مایع خنک می‌شوند تا بتوان از آنها برای برش مواد استفاده کرد. این روند تا زمانی که شکل دلخواه به دست آید تکرار می‌شود.

خدمات-شارژ-تیوب-لیزر-co2-با-گارانتی
خدمات-شارژ-تیوب-لیزر-co2-با-گارانتی

تیوب لیزر Co2 پس از مدتی کار دچار افت قدرت یا به اصطلاح تخلیه میشود که در این مرحله عملاً بی مصرف و از کار افتاده تلقی میشود.

این باور که کار نکردن تیوب میتواند باعث افزایش عمر آن شود کاملا اشتباه بوده چون تیوب لیزر Co2 هرچقدر که در حال کار باشد، اکتیو‌تر و عمر بیشتری خواهد کرد.

بسیاری بر این باورند که تیوب لیزری که عمر آن به پایان رسیده عملاً بی فایده است و باید به فکر خرید تیوب لیزر Co2 جدید بود، اما ایران پادرا برای مشتریان و هموطنان شاغل در صنعت لیزر چاره‌ای اندیشیده تا هزینه‌های خود را کاهش دهند. آنها طرحی را برای شارژ مجدد این قطعه گران قیمت اجرا کرده‌اند.

به تعبیری از دغدغه‌های بازار تیوب لیزر، موضوع شارژ تیوب لیزر و دوباره استفاده کردن تیوب‌ دستگاه برش لیزر میباشد. بسیاری از مشتریان ایران پادرا این سوال را میپرسند که آیا امکان شارژ وجود دارد؟ آیا تیوب همانند قبل عمل میکند؟ آیا..؟

جواب این سوالات را ما بصورت کامل به شما عزیزان و مشتریان ایران پادرا ارائه خواهیم داد.

در اینجا سعی شده است با تشریح و عنوان نمودن برخی مسائل فنی، شفاف‌سازی بیشتری انجام دهیم.

تیوب لیزر Co2 پرسی
تیوب لیزر Co2 پرسی
تیوب لیزر دستگاه
تیوب لیزر دستگاه

شارژ تیوب لیزر Co2 امکان پذیر است؟

در پاسخ به این سؤال باید اذعان کرد که بله، این امکان‌پذیر است; تیوب دستگاه لیزر را میتوان به راحتی شارژ کرد، اما نکات مهمی در این بین وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید.

اگر بدنه شیشه‌ای تیوب شما سالم باشد و دچار هیچگونه شکستگی نباشد یا سوراخ شدگی نداشته باشد میتوانید آن را مجددا شارژ نمایید.

همانطور که مطلع هستید و میدانید، تیوب لیزر یکی از اجزا و قطعات یدکی میباشد که پس از اتمام طول عمر آنها (معمولا عمر مفید ۱۰۰۰۰ ساعته دارند)، آن را باید تعویض یا عمل شارژ تیوب لیزر Co2 را انجام دهید. از آنجایی که خرید تیوب دستگاه لیزر، هزینه‌ای گزاف و بسیار سنگین برایتان رقم میزند، عمل شارژ تیوب لیزر Co2، یک راه کار بسیار کم هزینه‌تر از خرید آن برای شما مشتریان محترم ایران پادرا خواهد بود.

نمونه شارژ انجام شده:

دانستنی‌هایی درباره تیوب لیزر Co2

تقویت کننده گاز داخل تیوب یا کاتالیزور

وکتور تقویت کننده گاز داخل تیوب

یکی از عوامل تعیین کننده عمر تیوب لیزر گاز کربنیک، کاتالیزور (کاتالیزورها مواد شیمیایی هستند که در فرآیندهای شیمیایی باعث افزایش سرعت واکنش می‌شوند) که تقویت کننده گاز داخل تیوب لیزر است؛

لذا وقتی که عمر کاری تیوب لیزر به انتها می‌رسد، این کاتالیزور کارایی خود را از دست داده و دیگر توان تقویت گاز را ندارد. این ساختار به رنگ صورتی، روی دیواره ی درونی تیوب لیزر Co2 قابل رویت خواهد بود. بدین ترتیب اگر کاتالیزور ترمیم نشود، پر کردن و شارژ مجدد گاز و در واقع شارژ تیوب لیزر، در مدت کوتاهی بدون اثر خواهد شد.

آینه لیزر در شارژ تیوب دستگاه لیزر

تصویر وکتور آینه لیزر

یکی از عوامل کلیدی در فرآیند شارژ کردن تیوب لیزر CO2، آینه‌های مورد استفاده در ابتدا و انتهای تیوب می‌باشد. آینه لیزر در انتهای تیوب از نوع فلزی است، در حالی که آینه 95 درصدی در قسمت جلوی تیوب از جنس ژرمانیوم تهیه شده است. ژرمانیوم یک ماده نیمه فلزی سفت و درخشان است که به رنگ سفید خاکستری بوده و از نظر شیمیایی به قلع شباهت دارد.

این آینه‌های واقع در ابتدا و انتهای تیوب، به صورت مداوم فوتون‌ها را (که کوانتوم‌های الکترومغناطیسی واحد در تابش نور و موج‌های رادیویی می‌باشند و همچنین در عنوان حامل نیرو برای نیروی الکترومغناطیسی نقش دارند) در سراسر دستگاه لیزر به حرکت درآورده و این فوتون‌ها را به تمامی نقاط تیوب هدایت می‌کنند.

عمر این آینه‌ها بعد از کارکرد تا حداکثر 10000 ساعت، دچار ساییدگی و فرسایش شدید می‌شوند که در صورت شارژ تیوب لیزر و تعویض ننمودن آینه‌ها، عملا بدون حصول نتیجه و بازدهی خواهد بود.

گاز داخل تیوب لیزر

وکتور گاز داخل تیوب لیزر

سومین عامل در شارژ تیوب لیزر CO2، گاز موجود در درون تیوب لیزر است که شامل گازهای مختلفی از جمله Co2 (دی‌اکسید کربن یا گازکربنیک)، Xe (زنون یا گزنون)، (کریپتون ) و.. است.

کیفیت تیوب‌های ساخته شده متفاوت از هم میباشد و این تفاوت، نتیجه ترکیب گازهای داخل آن است؛ این عمل شارژ گاز تیوب فرایند بسیار پیچیده‌ای داشته لذا بسیاری این را امری غیرممکن و نشدنی میدانند ولی شرکت ایران پادرا این امر توسط متخصصان زبده شارژ تیوب به نحوی عالی و با تست‌های متعدد انجام میدهد.

نکات مهم افزایش طول عمر تیوب لیزر

فاکتورهایی که شما باید بعد از عمل شارژ تیوب لیزر Co2 و حتی هنگام خرید تیوب نو مد نظر بگیرید عبارت‌اند از:

  • همیشه بعد از هر کارکرد لنز تیوب لیزر را به کمک گوش پاک‌کن و الکل 70درصد بصورت دَورانی و آرام پاک نمایید.
  • از نشتن خاک برروی تیوب لیزر جلوگیری کنید.
  • دمای چیلر دستگاه لیزر را مرتبا چک نمایید تا باعث بر شکستگی آن نشود.
برای مشاهده فیلم نمونه کارهای ما که توسط مشتریانمان ارسال شده، به صفحه آپارات ما مراجعه فرموده و کیفیت “خدمات شارژ کردن تیوب لیزر” ما را آنجا ملاحظه فرمایید.

شرکت دانش بنیان ایران پادرا تنها مرکز شارژ تیوب لیزر تهران و به جرات میتوان گفت ایران است که این خدمات لیزر را ارائه میدهد. شما میتوانید برای اطلاع از چگونگی عمل شارژ و دیگر سوالاتی که برایتان پیش می‌آید با شماره 09352202802 تماس حاصل فرمایید تا همکاران ما راهنمایی‌های لازم را انجام دهند.

برای اطلاع از ساختار دستگاه لیزر به صفحه وبلاگ ما مراجعه کرده و مقالات مربوطه را مشاهده فرمایید.

24 پاسخ